woensdag 12 maart 2008

Flandriens 2

De rit van zondag 9 maart was er eentje van mijn voeten.

Om 8.30u kreeg ik een sms van Matanza "watje of flandrien ?".

Twas buiten aan tgieten , mijne kop liet mij voelen dat ik zoveel niet moet zuipen , maar toch ben ik geen watje.

Aangekomen in de "Preute" zag ik de andere Flandriens , Matanza - t'mienwerkerke - Bukkie en Slange erbij met schort en paraplu.

Eerst nog eens gezegd tegen elkaar " da we zot zin".

En dan op weg in het vlakke land van Beveren en Ardooie.

1km ver en al zjeeke nat en tsop in de schoenen .

Een prachtig stuk van Slanges vluchtroute meegepikt , en dan de kortste weg naar "Madeleintjes" voor een,twee,drie geuzekes.

Als echte flandriens terug op onze natte zaate en linea recta back to the hometown.

Waarom er nog geen laatste marteling bijnemen met de "gapaardbrugge".

En dan nog niet kunnen profiteren van de afdaling , omdat we in de remmen moesten om links in te draaien.

Nog een stukse landelijk Beveren tot aan "de hondeclub" voor enkele welgekomen hapjes en drankjes.

Met het laatste stuk erbij ( met eindsprint ) tot aan t'stamcafé kwamen we aan een schamele 13,5km , maar we hadden het toch maar gedaan.

Hierbij nog een idee voor clubkleding voor de volgende ritten.


Putn

Geen opmerkingen: